Zomer in aantocht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu Zomer in aantocht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu

Zomer in aantocht

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Esther

15 December 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allen,

Ondertussen zitten we in ons nieuwe appartement waar we het komende jaar verblijven. Erg fijn om je eigen plekje te hebben en niet meer uit koffers te leven.
De eerste werkweek zit er ook op, waarin ik me voornamelijk probeer te orienteren. Veel mensen ontmoet, besprekingen bijgewoond en krijg al een aardig beeld van waar ze staan op het gebied van handhaving. Ook bij een workshop in Auckland geweest, hiervoor om 6.30 vliegtuig gepakt om om 9.00 bij de start te zijn.
Ook komende week nog een week van inwerken en dan al twee weken vrij. De belastingdienst gaat hier tussen kerst en oud en nieuw gewoon dicht. Wij gaan die tijd gebruiken om wat meer van het land te zien. We gaan met vliegtuig naar Auckland, zijn daar met kerst en oud en nieuw en hebben verder huurauto om de omgeving daar te verkennen. Bay of Islands, Rotorua en Waitomo caves staan in ieder geval op het programma.

Afgelopen zondag is Pascal naar voetbalwedstrijd geweest van de Wellington Phoenix tegen Sydney FC. De hele dag zagen we al volwassenen en kinderen in volledige outfit van 'hun' club. Bij de wedstrijd heerst een gemoedelijke sfeer, ook kort voor tijd komt iedereen nog rustig binnen. Het stadion zit voor een kwart vol. Het niveau van deze hoogste klasse kan vergeleken worden met Telstar tegen FC Volendam. Het is dan ook een 'bij-sport', rugby blijft toch volkssport nummer 1. Zelfs bij voetbal wordt duidelijk hoe dichtbij deze sport altijd is. In plaats van juichen bij een mooie pass, wordt hier vrolijk gejuichd bij een tackle. Het is even wennen...

Vandaag hebben we al kaartjes gekocht voor een filmvoorstelling morgen van The Hobbit. Het mag jullie misschien ontgaan zijn, zo aan de andere kant van de wereld, hier kun je er niet omheen dat deze film zijn premiere heeft beleefd. In Wellington is de premiere geweest en is dan ook omgedoopt tot Wellywood, het centrum als 'Middle of Middle Earth'. Zelfs het stadhuis heeft vlaggen van middle earth, het hele vliegveld is omgedoopt tot een hobbitdorp, waarbij zelfs de bagageband van hobbithuisjes is voorzien. Air New Zealand laat het ook niet ongemerkt voorbij gaan; de veiligheidsinstructies worden door de personages van The Hobbit uitgelegd, de rest van de vlucht (toegegeven het is maar een uur) wordt op de tv-schermpjes non-stop een Hobbit quiz getoond. In de stad zie je hele grote posters en billboards en op de bioscoop waar de premiere plaatsvond, en waar wij ook de film gaan zien, staat een grote Gandalf.

Overigens hebben we zelf momenteel geen internet en maken we gebruik van de gratis wifi van het Te Papa museum. Helaas is het erg traag en lukt het even niet om te skypen oid. We hopen snel weer zelf internet te hebben.
We kijken weer uit naar jullie reacties!

• 15 December 2012 - 11:58

Abe:

dan nog maar even zonder skype. Ben benieuwd naar de foto's van het appartementje, je uitzicht uit de vergaderruimte is in ieder geval beter dan hier. Ook wij hebben inmddels een kerstboom (opgetuigd). Op een of andere reden krijgen we hem niet goed recht, dus is het de pisaboom geworden. geniet van de zomer!!
    Van de week waren hier de films van de `lords of the rings' nog uitgezonden altijd leuk om te zien, laat me weten als jullie in de 'shire' zijn geweest en hobbits ontmoet hebben.

greetings

• 15 December 2012 - 12:49

Els En Pa:

Heerlijk om weer wat te horen,
    Leuk dat jullie voor ons alvast het noorden gaan verkennen.
    Wij horen het graag van jullie.
    Veel liefs en hopen dat we gauw kunnen skypen. Veel plezier in jullie woning en fijn weekend.
    Pa en els

• 15 December 2012 - 13:52

Jeroen Boer:

Ha Esther en Pascal,

Wat een feest om jullie verslag te lezen. Het SBS shownieuws is er niets bij. Beetje cultuur, Films worden behandeld en de Sportverslaggeving krijgt ook aandacht.
    Hier in Haarlem staat de kerstboom inmiddels. Uit de krant blijkt dat meer dan 50% van de NL-ers al een kunstboom heeft. Ik hoor daar ook bij. Hoe staat dat daar? Gebruiken ze daar palmbomen?
    Jammer is wel Esther dat je nu de reunie mist van het Ichthus college volgend jaar. Dat zou echt hylarisch zijn geweest. We hadden een limo gehuurd natuurlijk.... maar goed jullie vermaken je goed daar.

Blijf schrijven en goed weekend verder !

JB

• 16 December 2012 - 19:53

Jan En Vroni:

Hoi Esther en Pascal,

Met heel veel plezier lezen we jullie verhalen. We hebben het gevoel dat we langzaam Nieuw-Zeeland door jullie leren kennen. En dat de helft van de Nieuw-Zeelanders bestaat uit Hobbits. Een goede reden om hier in de kerstvakantie de film te gaan zien. Het ga jullie goed.

Hartelijke groet,

Jan en Vroni

• 29 December 2012 - 16:41

Jolanda:

leuk om jullie verslag weer te lezen
    fijen vakantiei en een goed 2013