Vakantie bij great barrier reef - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu Vakantie bij great barrier reef - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu

Vakantie bij great barrier reef

Door: Pascal en Esther

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Esther

17 September 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve allemaal,

We hebben net onze laatste vakantie 'down under' er op zitten. We zijn twee weken naar Australie geweest: de oostkant. Heerlijk om weer even de zon te zien in de winter.
We zijn op Cairns gevlogen en van daaruit naar Port Douglas, Whitsundays en uiteindelijk Brisbane gegaan.

We hebben onder andere de langste gondelrit ter wereld gedaan, door de boomtoppen van het regenwoud. Een prachtige tocht die nog spannend eindigde met een vervaarlijk heen en weer swingende gondel door een opkomende storm.
Bij daintree rainforest hebben we een baby-Casuary bird gezien, nou ja, beter gezegd, bijna aangereden. We hebben nog een foto als getuige van een in bos vluchtende vogel. Vervolgens een riviercruise gemaakt waar we kennis hebben gemaakt met 'Scarface' en andere krokodillen.

Uiteraard hebben we gesnorkeld bij het rif. Ik was zelfs bang dat Pascall flippers aan zijn voeten zou groeien zo vaak was hij in de zee te vinden. Het koraal was prachtig, evenals de vissen, maar hoogtepunt was zonder twijfel de grote zeeschildpadden waar je mee kan zwemmen.
We waren een paar dagen op een eiland waar je zo de oceaan in kon lopen en je al bij het rif was. 's avonds nog nagenietend met een drankje zagen we in de verte de walvissen langskomen.

Meer zuidelijk zijn we bij de Whitsundays naar Whitehaven beach geweest, terecht bekend als een van de mooiste stranden van Australie. Prachtig wit zand met een turquoise zee, een droomeilandje.
Bij ons onderkomen aan vasteland hadden we onze eigen huiskakatoe die graag mee-ontbeet.

De laatste dagen in Brisbane veel gewinkeld, gegeten en naar een optreden van Circus Limbo van het Brisbane festival geweest. Mochten ze Nederland nog een keer aandoen, het is een heuse aanrader!

De twee weken waren voorbij voor we er erg in hadden. Nog een paar maandjes en we zijn weer thuis. Eerst komen mijn ouders nog langs, dus weer iets om naar uit te kijken.

Tot binnenkort!
Pascal en Esther

• 17 September 2014 - 10:19

Kors:

Wow!

• 17 September 2014 - 10:19

Ankie:

Wat een heerlijk verhaal weer.
    En wat fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Liefs Ankie

• 17 September 2014 - 10:20

Danka:

Luitjes! Wat klinken jullie avonturen toch weer heerlijk!!!
    Jullie laatste vakantie downunder was er weer een met een gouden randje. Ben heel benieuwd naar de foto's.
    Geniet straks lekker als je ouders er zijn en dan uiteindelijk terug naar NL! Eindelijk :-)!
    Dikke kus,
    Danka

• 17 September 2014 - 11:24

Martijn:

Inderdaad wow!

• 17 September 2014 - 11:44

Jeroen Boer:

Ha Esther en Pascal,

Leuk om weer van jullie te horen. En wow wat een super mooie vakantie. Toch wel een beetje jaloers, zo hier achter mijn bureau in Haarlem.
    Geniet ervan daar down under en hoop snel weer wat van jullie avonturen te horen.

• 17 September 2014 - 12:06

Priscilla:

Heee Pascal en Esther,

Dit klinkt weer fantastisch!!
    Vorig jaar september ook geweest, geweldig he!
    Super dat je ouders nog langskomen!
    Geniet ervan!

Liefs X Pris

• 17 September 2014 - 14:16

Jol:

hai beiden, wat een prachtig leven hebben jullie toch, geniet nog even alles leuk weer om van jullie te horen. t
    tot hoors weer

• 18 September 2014 - 18:28

Els:

Net jullie verslag gelezen.
    Heerlijk om dit te lezen, al hebben we het wel van jullie al gehoord.
    We zien uit naar de vakantie. Tot heel gauw, dikke kus, Els

• 18 September 2014 - 18:46

Frans:

Door een storing bij Telfort hebben wij nu pas je verhaal kunnen lezen je maakt me nieuwsgierig naar de foto's van de vacantie. Tot over een week. Dikke kus Pa