Marlborough sounds and Toast Martinborough - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu Marlborough sounds and Toast Martinborough - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu

Marlborough sounds and Toast Martinborough

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Esther

19 November 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Lieve iedereen,

Het is nu echt lente in Nieuw-Zeeland en de zomer laat zijn gezicht al af en toe zien. Wellington is zoals ondertussen gewend, weer de stad met meeste regen.

We hebben dan wel geen echte vakanties meer voor de boeg, maar we proberen nog het meeste uit de weekeinden te halen. Twee weken geleden zijn we (nog voor mijn verjaardag) een lang weekend naar de Marlborough Sounds gegaan. We zijn er wel met de overtocht van noorder- naar zuidereiland doorheen gevaren, maar nog niet echt geweest.
Met de ferry komen we in Picton aan en daarvandaan pakken we de volgende boot naar onze accomodatie, waar geen wegen naartoe gaan. Zelfs als we al in de baai zijn waar de accomodatie ligt, kunnen we het nog niet zien tot het laatste moment, zo goed ligt het verscholen. We hebben een eco-chalet, en zijn naast buren aan een kant alleen omringd door vogels, kippen en varkentjes. Ons huisje is simpel maar met een onbetaalbaar uitzicht. Het lijkt alsof we van de bewoonde wereld zijn afgesloten en het enige dat bestaat deze magische omgeving is. We trekken er op vrijdag gelijk op uit naar een uitzichtpunt met 360graden uitzicht op verschillende baaien en bergen. De volgende dag worden we met een boot naar het begin van de queen charlotte track gebracht, een driedaagse wandeltocht in de sounds waar wij een dag van doen. We kunnen moeilijk onder woorden brengen hoe mooi het is, van vermoeidheid voelen we onderweg niets, daarvoor leiden de vergezichten ons voldoende af. Eenmaal terug bij de lodge voelen we onze spieren wel en dan blijkt een andere grote attractie van de lodge, het badhuis met twee grote baden waar je in alle beslotenheid in hete water kunt duiken en van uitzicht kunt genieten.
Op zondag staan we voor dag en dauw op om in de baai te kayakken. We blijken niet de enige te zijn, er blijken ook dolfijnen rond te zwemmen. Om het ideale weekend ook goed af te sluiten gaan we vanaf Picton met de bus naar Blenheim om bij een wijnboerderij te lunchen en natuurlijk wat te drinken.

Afgelopen weekend op zaterdag naar het theater geweest en op zondag om acht uur s ochtends opgehaald om met zes man op weg te gaan naar Toast Martinborough. Deze wijnplaats die zijn jaarlijkse wijnfeest viert, ligt op nog geen twee uur rijden van Wellington af. Elf wijnboerderijen verzorgen deze dag, met naast wijn ook voedsel van bekende restaurants en optredens. Aangezien nergens bier te verkrijgen is en Pascal geen wijn drinkt, beginnen we in een pub zodat hij nog een biertje kan drinken...om kwart voor tien!
We lopen de hele dag van de ene naar andere wijnboerderij. Het mag geen verrassing zijn dat we ons met zijn allen goed vermaken. Het is maar goed dat het festival om zes uur 's avonds stopt, een aantal mensen die we tegenkomen weten vast niet meer wat links en rechts is.

Deze week staat verder in het teken van voetbal. Pascal gaat met zijn voetbalvrouwen naar de wedstrijd van het NZ nationale voetbalteam tegen Mexico. Zoals altijd verkleed, ze laten geen mogelijkheid ongemoeid.
Vrijdag verder een borrel van de voetbal om alle vrijwilligers te bedanken. Zaterdag naar een voorstelling van een cabaratier en dan nog maar vier weken te gaan...

Tot snel,
Pascal en Esther

• 21 November 2013 - 08:36

Joke De Leeuw:

Wat weer een geweldig verslag. Wat een ervaringen doen jullie op. Nog veel plezier en ik hoop jullie in december te ontmoeten. Groetjes

• 21 November 2013 - 09:01

Abe:

Quality time!!!

• 21 November 2013 - 10:18

Claudia:

Ziet er niet verkeerd uit! Lekker hoor, geniet er nog maar even van. X

• 21 November 2013 - 10:59

Danka:

Haha, dat is nog eens fijn samen in bad! Geen gemor wie er op "het putje" moet zitten.
    Geniet er nog maar even van! En daarna snel naar huis! Kijken of we hier in NL ook nog een lekker wijn arrangementje kunnen boeken :-)
    Xxx

• 21 November 2013 - 16:27

Pa:

Ik ben stinkend jaloers op deze prachtige foto, s.
    Geniet nog even en ik zie uit naar 23 december.xxxxx

• 21 November 2013 - 16:30

Els:

Wat een feest omzo in bad dat uitzicht te hebben, je wil er gewoon niet meer uit, denk ik dan.
    Wat een geweldige ervaringen doen jullie zo op.we zullen straks lang foto, kunnen bekijken.
    Liefs els

• 21 November 2013 - 18:21

Kitty:

Echt supergaaf hoor! En wat een prachtige foto's! Ik ben wel al aan het aftellen geslagen hoor! Maar dat snap je wel. Ik zit namelijk niet met zulke uitzichten en over 2 aparte baden beschik ik ook al niet. Wel heb ik 2 banen en 2 vervelende kinderen. Ruilen? Haha. Grapje. Ivar heeft zijn tweede advies gehad: VMBO TL (MAVO) of HAVO. Ben erg trots op hem.
    Gisteren waren Sandra en Lisette hier. Kaasfonduetje. Erg gezellig weer. En 12 december ga ik met Danka naar de miljonairs fair. Mel had vipkaarten voor ons. Wordt vast ook weer erg leuk. Tot over heel kort nog maar! XXX. Kitty

• 21 November 2013 - 21:30

Ankie:

Wat weer een prachtig verhaal en mooie foto's
    Veel plezier de laatste weken :-)
    Liefs

• 27 November 2013 - 21:07

Martijn:

Echt prachtig! Wat is het daar mooi.. Ik zou nog maar even blijven. Zo mooi is het hier nu niet.

• 13 December 2013 - 09:33

Jolanda:

hai wat een prachtige verhalen xzijn dit toch om te lezen geniet ervan.
    Ik heb bgerepen dat jullie langer blijven
    top

nou pacal eindelijk 4 dagen naar sevilla geweest, was gewelidig
    Ik zat in een hotel naast de cathedral, dus in het hartje sevilla
    22 graden en tapas gegeten
    Zat midden in een feetsweekend, was geweldig
    Ik ga denk ik nog een keer in april

geniet ervan

groetjes jol

• 31 Juli 2014 - 13:35

Ashna:

hebben jullie ruzie in het bad.... zie foto