Dagelijkse beslommeringen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu Dagelijkse beslommeringen - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu

Dagelijkse beslommeringen

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Esther

12 Mei 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Beste vrienden, familie en collega's,

Al het geplande bezoek is ondertussen langs geweest, vorige week afscheid genomen van Kors en Wil. Jammer dat we geen bezoek uit Nederland meer op de planning hebben staan, gelukkig neemt ons sociale leven hier wel toe. Meeste van werk (Esther) en voetbal (Pascal). Pascal heeft zelfs nieuwe ervaring mogen opdoen, toen hij samen met zijn 18 voetbalvrouwen een avondje als enige man op stap ging inclusief bezoek aan karaoke-bar.

Op werk gaat voorspoedig, ondertussen toch ook managementtaken opgepakt door vertrek van een van de managers binnen de unit. Toch wel weer erg leuk om met eigen team aan werk te zijn. In de eerste week werd er al een borrel georganiseerd, dus kan al mijn kernkwaliteiten weer inzetten.

Koninginnedag vieren wel wat anders dan in Nederland. We hebben de eerste formele receptie ter wereld ter gelegenheid van deze dag meegemaakt bij de NL ambassadeur. Onze toekomstige koning lag nog op een oor toen wij al glas hefden. Na de gebruikelijke speeches van de ambassadeur en een NZ minister werden het volkslied van NZ en daarna van NL ingezet. Bij de laatste bleek duidelijk hoe weinig NL gasten er waren. S avonds met Wil en Kors naar feestje geweest georganiseerd door de Nederlandse gemeenschap in Wellington. In plaats van de festiviteiten in Amsterdam hadden wij een tangokwartet en het
befaamde bloemkolenkoor, die onder andere 'heb je even voor mij' ter gehore brachten. De abdicatieceremonie en balkonscene konden we op beeldschermen volgen, helaas was geluid zo slecht dat we niets konden horen. Hoogtepunt waren de frikadellen, blokjes kaas en bitterballen. Alsof de aanwezigen al dagen niets gegeten hadden.

Van de week weer een duidelijke aardbeving gehad, epicentrum was 30 km hiervandaan. Blijft een aparte gewaarwording. Zowel op werk als in apartement duidelijk voelbaar, gelukkig kunnen beide gebouwen wel tegen een stootje, de reden overigens waardoor je het wel duidelijk voelt schudden.
Over twee weken is er een bijeenkomst tussen Maori-vertegenwoordigers en BD waar ik voor uitgenodigd ben. Inclusief officiele ceremonies en overnachting in een gemeenschapshuis in gezamenlijke ruimte. Ben zeer benieuwd, laat volgende keer horen hoe het was.

Groeten uit Wellington!

• 12 Mei 2013 - 12:33

Abe:

Maar wat heeft Pascal gezongen? Groet uit Bali!

• 12 Mei 2013 - 17:12

Claudia:

Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen! Groetjes van ons!

• 13 Mei 2013 - 08:26

Joke De Leeuw:

Wat weer een leuk verslag. Fijn voor jullie om deze ervaring mee te mogen maken. Ook leuk dat jullie nu geïntrigeerd raken in de gemeenschap en bij voetbal. Ik hoop, dat jullie nog een hele fijne tijd daar hebben. Lieve groetjes uit Bloemendaal.