Tonga - Reisverslag uit Havelu, Tonga van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu Tonga - Reisverslag uit Havelu, Tonga van Pascal en Esther - WaarBenJij.nu

Tonga

Blijf op de hoogte en volg Pascal en Esther

15 Augustus 2013 | Tonga, Havelu

Beste allemaal,

Hier een berichtje vanuit Tonga waar we vandaag zijn aangekomen. We zouden eigenlijk gister hier al zijn, maar na 7 uur wachten op de luchthaven kregen we het bericht dat we niet met het vliegtuig mee konden. Door motorproblemen werd vliegtuig omgeruild voor kleiner exemplaar en wij hoorden bij de groep 'uitverkorenen' die een nachtje Holiday Inn kregen. Nu zijn we dan dus toch op Tonga, een andere wereld mag ik wel zeggen. Het is een koninkrijkje met ca 100.000 inwoners verdeeld over 40 eilanden. Geen Mc Donalds of KFC te vinden, er zijn twee barretjes en de bussen rijden zonder schema rond. Je kunt niet anders dan onthaasten. Ons welkom bij de lodge door de eigenaar was super, de lokale 'Morgan Freeman' (naar eigen zeggen) zorgt dat je je gelijk thuis voelt.

Verder is nog vermeldenswaardig van de afgelopen tijd dat we de avond na het vorige verslag nog een zware beving hebben gehad, wellicht hebben jullie het op het nieuws gezien. Hierbij vergeleken waren de eerdere bevingen kinderspel. Het was supereng en het heeft even geduurd voor het weer ok voelde thuis, maar de rust lijkt weer teruggekeerd.
Leuker nieuws is dat het voetbalteam dat Pascal coacht, de finale voor de beker in zijn poule heeft gehaald. Deze helaas met strafschoppen verloren, maar toch nog een hele prestatie na de promotie naar de hogere klasse van vorig jaar.

Morgen door naar Eua waar we hopelijk walvissen gaan zien en volgende week naar Fiji (we weten het, het is een rotleven :-))

Pascal en Esther

• 15 Augustus 2013 - 08:28

Joke De Leeuw:

Wat weer een leuke belevenissen. Jullie zijn toch wel bofkonten. Geniet er maar lekker van. Het is jullie gegund. Groetjes uit Bloemendaal

• 15 Augustus 2013 - 08:38

Priscilla:

Heee vakantiegangers!!

Wat leuk, ik heb het verslag gelezen!!
    Balen dat het wat later werd, maar gelukkig goed aangekomen.
    Ik ben weer veilig in Nederland!
    Heb jullie advies gevolgd en ben wakker gebleven ;-).
    Ben nog wel zes uur 's ochtends klaarwakker, maar zo heb ik wat aan mijn dag, haha!
    Vandaag ook weer mijn eerste training. Ik ben benieuwd.
    Nou, geniet ervan!
    En ben ook erg benieuwd naar Fiji.

Liefs Priscilla

• 15 Augustus 2013 - 09:43

Abe:

Ik zie het voor mij, bloem in haar, blouse met hibiscusbloemen, witte stranden met palmbomen, glashelder aquamarijn kleurig water en een oranje zon aan de horizon.

Vervelend!!

Geniet ervan!!

• 15 Augustus 2013 - 10:02

Claudia:

Geniet ervan! En we zien graag wat mooie, jaloersmakende foto's van Tonga en Fiji!

• 15 Augustus 2013 - 10:40

Ankie:

Na een slechte start maakt dit toch wel weer een heleboel goed:-)
    Klinkt in ieder geval heerlijk.
    Geniet ze.

• 15 Augustus 2013 - 15:02

Els:

Dat was wel een lange wachttijd, maar het welkom bij de lodge was dan wel weer super.
    Zijn benieuwd naar de volgende verhalen en foto, s.
    Geniet maar fijn nu het nog kan.

• 18 Augustus 2013 - 14:36

Jan En Vroni:

Wat heerlijk om op zo'n onthaasten eiland vakantie te houden. Door jullie weten we nu dat het eiland bestaat en dankzij google weten we nu waar het eiland ligt. Dat is toch wel ver weg. Zal een stuk warmer zijn dan Nieuw-Zeeland zelf. Geniet van jullie vakantie.

• 27 Augustus 2013 - 12:29

Jol:

hai wat een mazzelaars zijn jullie, ziet er leuk uit zo dit resort, ik zie het voor mij , mooie bloemen, blauwe lucht en zee,met witte stranden.
    en dan genietn van alles met een heerlijke cocktail in jullie hand.

Ik heb het gedaan met 2 weken texel en ook mazzel gehad superweer.

fijne vakantie en zwem ze met de walwissen

jol